KIRLANGIÇ
Her zaman sevdim hayvanları. Hatta insanlardan çok sevdim.Çocukken annem astım hastası olduğu için eve alamadığım bir kedi vardı.Adı kediydi. O kadar ciddi bir kediydi ki,sevimli bir isim koyamamıştım. Hergün aynı  saatte gelir,yemeğini yer ,biraz yanımda oturur,geldiği gibi,sakin ve ağır adımlarla giderdi.Geçmiş vakit ,hamile de kalmıştı sanırım birkez, ama yavrularını hiç getirmedi. Birgün gitti, gelmedi.Ertesi gün bekledim,sonraki günlerde. ..Aradım tüm kasabayı o çocuk halimle.Kedi ' yi bulamadım 
Maceram böyle başladı hayvanlarla. Tavuklar,Tavşanlar, kediler köpekler. Bir ara eve sayısız kedi ve köpek olduğunu hatırlıyorum. Alerjik olmama rağmen .Hasta olduklarında ve Öldüklerinde yaşadığım tarifsiz acıyı vicdan sorgulamasını, yaşatmak için çabamı kelimelerle ifade etmem mümkün değil.İnekler, atlar insanların göstermedikleri sevgiyi ve arkadaşlığı gösterdiler bana her zaman 
KEDİ varken ev sahibi arka bakçeye civciv aldı. Çok tatlı küçük canlılar büyüdüler. Hergün nasıl büyüdüklerini izledik,ev sahibinin kızıyla. Sonra birgün kalktım yoklar .Annem izah etti.Çok kızdım 
Çok söylendim. Yıllarca affetmedim onları. Onlar benim arkadaşımdı. Yemişler, evet 
Eve de aldık civciv.Hastalandılar. Ben de Hastalandım. Babam baktı olmuyor. Aldı çiftliğe götürdü.
Sayısız kedim ve köpeğim oldu sonraki senelerde. Ölenler, hastalananlar, yavru yapanlar. Çok gece elimde damlalık her saat başı uyandığımı tahmin edebilirsiniz. Ama yeni doğmuş kedinin ne kadar küçük olduğunu, tahmin edemezsiniz
Sonra sokaklar ve oradaki görevler. .
Bunları hiç anlatmadım.Çünkü severek yaptım. 15 sene yaşayan Canım adlı kedim en özel olanlarıydı.İnsan kaçmış gibiydi içine 
Birgün canım kadar sevdiğim teyzem kaybettim. Herşey böyle başladı. Taravmatik kedi olayları,köpek ölümleri,anneannem, babam....Ahhhhh. Depresyona giren,gözleri bir noktaya dikili annem.Başka bir dönemdi bu. Biliyordum 
Birdenbire tüyden iğrenmeye, tüy görünce bayılacak gibi olmaya başladım. Eşyaların bir kısım,başta kıyafetler atıldı .Otobüse binmek,inmek,dokumak. .Herşey işkenceydi artık.Kedisi köpeği olanlarla iletişim kesildi.Tüy görünce çıldıracak gibi oluyordum çünkü 
Bu durumda iken ...Evden çıktım geçen gün
Yetişeceğim bir yer var.Yerde birşey. Neye benziyordu yanan bir kağıda.Yok..Bu kırlangıç yavrusu. Tutamadım. Komşu geldi eline aldı.Yuvadan düşmüş .Merdiven aradım önce. Sonra itfaiyeyi aradım. Geldi. Ait olduğu yere konuldu kırlangıç. .
Yapabileceğiniz bir şey var.
Her zaman
Çaresiz değilsiniz 
Sevgilerle





Comments

Popular posts from this blog

Yara