Hayatım boyunca kocaman bir kalbim oldu. Sanırım vücudumdaki en büyük yerim kalbim. Hiçbir zaman bir insanı görünüşü, ekonomik durumu  ,fiziki özelleliklerine göre değerlemdirmedim, yaftalamadım. Dışlamadım, alay etmedim, aşağılamadım, bunu aklımdan bile geçirmedim. 
Böyle bir insan olabilir arkadaşlar. 
Bir fotoğrafın altına yorum yazdım, iki gün ,iki farklı saldırıya maruz kaldım. 
Savunacak, anlatacak değilim. ...Çocukluğumdan beri hayvanları, bitkileri, ağaçları çok severim, beslerim, elimden geldiğince korur kollarım. 
Uzun yıllar oldu et yemiyorum. 
Bir yerden geçerken tanıdıklarım balık tutuyorsa, oltaları keseceğim diye yarı şaka,yarı ciddi söylenirim. Bilirler yaparım. 
Çocukken bahçelerden koyunları, kurban bayramında kurtardığım;1 kez Adak adayan çok sevdiğim teyzem, anneannem ve dedemle aylarca konuşmadığım annem tarafından onaylanabilir. 
Arka bahçedeki tavukları, arkadaşımın babası ev sahibi kestiğinde, onunla kocaman kadın olana kadar konuşmadığım ,kızla birbirimize sarılıp ağladığımız; sen yemedin değil mi diye ona defalarca sorduğum, dün gibi hafızamdadır. 
Sayısız kedi köpeğe gelince...Anlatılmaz. .
Petshoplara karşı olduğum, yunusları çalıştırıyorlar diye sirklere gitmediğim bilinir. 
Çinde Köpek Festivali için yaptıklarımı burada yazamam. 
Bir köpecik öldürüldüğünde sabaha kadar uyumadığım bir gerçek. 
Hindi yenmeside yılbaşında benim için dehşet vericidir. 
Yani özetle:
Dünyanın neresinde 
Hangi dinde 
Hangi sebeple olursa olsun 
Hayvanların yada herhangi bir bitki, bir ağaç dalının öldürülmesi, zarar görmesi karşısında tepkim aynıdır. 
Bu beni, kafir, Tanrıdan daha mı çok biliyorsun, hain yada. ....yapabilir. 
Benim herhangi bir inancım da yoktur, takım da tutmam 
Bkz:Sosyal Psikoloji 
Sadece iyi insan, kötü insan vardır benim için. 
Sevgi iyileştirir. 
Başka da birşey bilmem!
Sevgim üstünüze olsun  

Comments

Popular posts from this blog

Yara