YORULDUM ,NE VAR BUNDA?

Yorgunluk....Ne çok anlam ifade ediyor değil mi?Tek bir kelimede kocaman anlamlar gizli. Birçok kelimede de böyle değil mı?
Neyse konumuz kelimelerdegil,duygu durumu .
Şimdi bu iki kelimede takılıp kalmadan geçiyorum konuya 
Konu hissiyat, konu duygu, konu bu hissiyatı yaratan olaylar örgüsü. 
Çok basit aslında anlamak. Yorgunluk öyle çok da anlaşılması için uğraşılmasi gereken bir kavram değil. Birdenbire olabileceği gibi birikim sonucunda  ortaya cikabilen bir durum. 
Türleri var tabii .Mesela, bir düğün, bir doğum günü ,eğlence, dans,spor aktivitesi,seks,seyahat, yürüyüş sonucu ortaya çıkan tatlı yorgunluklar var. Bunlar keyifli yorgunluklar. Zevk aldığımız, bizi  motive  eden yorgunlukla bunlar.Ertesi güne daha bir şevkle başlamamıza yardımcı olan yorgunluklar. Yorgunluk bile değiller belki .
Biraz fazla efor hali gibi.Dusunelim bir seyahat halinde oradan oraya koşarken aldığımız keyfi 
Yorulmak ne olur ki?Keyifli bir dolu anı ile dönüyoruz yoldan,bir dolu zevk yani.
Yada bolca sevisilen gecelerin sabahında hissettigimiz yorgunluktan bahsedelim. Yine zevk,yine keyif dolu anlar,anılar. Tabii değişik bir gelişme olmamışsa. Bir kosudan döndüğümüz o anlar da var. Yine tatlibir yorgunluklar bütünü. Her yerini ağrıtan bir yeni aktivite sonrası yorgunluk, gece eğlencesi sonrasında gelen yorgunluk 
Keyifli
Peki kolunu kaldırmak istemeyeceği hale nasıl gelir insan?Hicbirsey yapmak istemiyorum çünkü çok yorgunum,ne demek?
Bu ne türden bir yorgunluk?Oturduğun koltuktan kalkasin yok, hatta yataktan o koltuğa gidesin yok. Yemek yemiyor yada çok yiyorsun. Öyle yorgunsun ki en ufak cümle batıyor, sevdiklerimin sözleri daha da çok batıyor. Yorgunluktan dizi izlemiyor, spor yapmıyor, uyumuyor, çok uyuyor, nefes bile alamıyorsun 
Konuşmak kadar susmak da yoruyor senı. Bir manzara seyretmek iyi geliyor bazen,manzaraya ulaşmak ise yorucu. 
Temizlik,ev işleri, kişisel bakım, Duş yapmak hersey yorucu 
O sehpanın yerini değiştirmeye gücün yok ;çok istediğin halde. Ütü yapmak,çocuklar, yemek yorucu
Yoruldum da diyemiyorsun. Yoruldum desen Ne yaptın da yoruldun?! diyecek biri var muhakkak. Biliyorsun .Deneyip söyleyecek gibi oluyorsun. Karşındaki haklısın demiyor. Söylediğim cümlenin benzerini soyleyiveriyor. Kalakaliyorsun öyle. O kadar çok fedakarlık yaptım,durmadım çalıştım, ev çiçek gibi,bizi düze çıkardım. Bunu nasıl söylersin. Nasıl görmezsin. Bravo bir de üstüne ne kadar yorgun olduğunu o en sevdiklerine ispat etmeye çalışırken iki kat yoruldun 
Doldu taştı bardak. Yetmedi küvet de taştı. Tükenmişlik sendromunu idare ederken,bastırırken  ,yerine depresyonu çağırdın. Oysa zamaninda havlu atsaydın bu kadar yorgun hisseder miydin?
Yanına mutsuzluğu da alan yorgunluk tüm zihnini, vücudunu, ruhunu sardı. Hâlâ dik durmanı bekliyorlar senden. 
Oysa sen bir bilimkurgu kahramanı degilsin. Bu da bir Marvel filmi değil.Senin hayatın. 
O yüzden şimdi yardım al..Mutsuzluk ve yorgunluğunu kabul et. Güçlü olmak demek yoruldugunda kendi kendine merhamet göstermek demektir. 
Önce kendini sev,yükünü omuzundan at,soluklan,elini uzat tutsunlar. Dostlar ve arkadaşlar değil de uzmanlara anlat. Onlar seni yargilamazlar. 
Unutma sen insansın. Bu yorgunluk durumuna birden gelmedin. Ama bu senin hayatın 
Kendine yardım et
Sevgiler


Comments

Popular posts from this blog

Yara