BİR DİKENLE YAŞAMAK
Keşfetmek hayatımın temel noktası. Bir yere seyahat ettiğimde uzanıp otelde yatmam; dağ tepe bayır koşturur dururum. Yeni denizler, müzeler, tepeler, insanlar, aşklar, tiyatrolar keşif alanımın içinde yer alır. Bu büyük haz verir bana. 
Yine böyle bir deniz keşfi sırasında iki öğretim oldu. Yanında yola çıktığın insan seni denizin ortasında bırakabilir. İkincisi ise bir dikenle hatta on dikenle yaşamak gerçekten çok meşakkatli. 
Bir  denizi bir arkadaşla keşfediyorduk .Bana ilgisi olduğunu belli eden bir arkadaştı. Bir anda ayağımda çok şiddetli bir acı hissettim. Kan içinde kaldı diye düşünüyordum ama kan yoktu. Görünüşte hiçbirşey yoktu ama ayağım ağırdı.Yüzemedim.Bu halde yanımdaki beni bırakıp yola koyulmuştu. Ben de muazzam sporcu gücümle yolu tamamladım.  ;)
İlerleyen günlerde ayağımda 10 yada fazla diken olduğunu farkettim. Bir canlının üstüne basmış ve onun koruma kalkanı olan dikenlerini almıştım. 
Şu anda hâlâ ayağımda olan bu dikenler ateş ve iltihap yapmakla beraber elbette çıkacaklar. Peki ya çıkmayacak dikenler. 
Bu yazının asıl konusu bu.
Bir işte çalışıyor ve işi sevmiyorsunuz  .Çalışmak zorunda olduğunuz için katlanıyorsunuz bir ömür boyu belki; 50 sene gün ışığı görmeden çalışan birinin ben elektronik seviyordum demesi gibi. Yada şair olabilecekken bankacı olmak gibi. Veya atlet olabilecek birinin garson olması gibi. DİKEN 1
Sevdiğiniz insan uzakta,kavuşulamamış. Yerine gelenle evlenilmiş .Bir ömür bir evde geçirilmiş .Aşk yok sevgi yok;saygı var .DİKEN 2
Aile ,bazen koca rolü oynamış birey bazen kadın rolü. Annesinin kocası babasının karısı olmuş. Kız yada erkek çocuğuna bu palto giydirilmiş.Bazen zulm olmuş ev, baskı şiddet küfür yapmış üstüne. Bazen zorla ırzına geçilmiş. Ensest olmuş, dayak varmış, hep katlanılmış. Alkol de olmuş, uyuşturucuda. Bazen de pasif agresif ebeveynlerle yaşamış.
Sessiz anlaşmalar yapılmış. Susulmuş ,ses dahi çıkmamış.O kadar ki boğaz çakrası kapanmış. Buyrun size DİKEN 3
Çoğaltılır bu Dikenler. Benim ki yani deniz canlısının ki bunların yanında; acısından baygın düşsem de solda sıfır kalır.
Sökün atın dikenleri.Hergün acı çekmektense bir anlık acı daha iyi değil mi?
Güle güle dikenler🙋

Comments

Popular posts from this blog

Yara